Φυσική

Εκπαιδευτικό υλικό
Α. Στον Ιστότοπο της Τίνας Νάντσου ¨Πειράματα με απλά υλικά" . Πατήστε Εδώ 

Β. Στην "ψηφιακή τάξη"  :

Για να μεταβείτε στο δικτυακό χώρο, πατήστε εδώ

Γ. Στον Ιστότοπο του Θεόδωρου Αρβανιτίδη:

Για να μεταβείτε στο δικτυακό χώρο πατήστε εδώ

Η δομή της ύλης
Τα σωματίδια που συνθέτουν το μικρόκοσμο

Μαθαίνουμε για τη δομή της ύλης κατασκευάζοντας μοντέλα μορίων στην τάξη 




Με το μικρόκοσμο εξηγώ

Κλίμακα μεγεθών

  • 1η 8Ο  Δ. Σ. Νάουσας

http://anoixtosxoleio.weebly.com/upsilonlambdaiotakappaalpha-sigmaomegamualphataualpha.html#.VBczYRa5K-w

  • 2η Εργαστήριο διδακτικής φυσικών επιστημών -Πανεπιστήμιο Κρήτης

http://www.clab.edc.uoc.gr/physics/light/light_1.h

  • 3η e-class

http://eclass31.weebly.com/upsilonlambdaiotakappa940-sigma974mualphataualpha.html#.VBc1bBa5K-w




Μάζα 
ΠΕΙΡΑΜΑ ΣΤΗ ΜΑΖΑ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ.
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Ε΄ΤΑΞΗ ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-2014
ΜΑΖΑ – Eureka (Mεταγλωττισμένο)

ΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΜΑΖΑ – Eureka (Mεταγλωττισμένο)
https://www.youtube.com/watch?v=goMyr_4X3ec


ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ

https://www.youtube.com/watch?v=zlkpZZW29b0






Ενέργεια 
Εκπαιδευτικό υλικό για την ενεργεια στο ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ 
ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΤΗΣ
Το Ταξίδι της Ηλεκτρικής Ενέργειας 
Ένα εκπαιδευτικό animation μικρού μήκους με θέμα την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στη Δυτική Μακεδονία.
<iframe width="480" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/coWQ1R2r5MY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 Διατροφή- Πεπτικό Σύστημα 

The Eatwell Guide

το πιάτο της υγιεινής διατροφής 

Beans and pulses in your diet


2016: Διεθνές Έτος Οσπρίων
Ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ ανακήρυξε το 2016 Διεθνές Έτος Οσπρίων (International Year of Pulses), με στόχο την ευαισθητοποίηση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με τα διατροφικά οφέλη των οσπρίων στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης και της επισιτιστικής ασφάλειας.

Ορολογία
Ο όρος «όσπρια», όπως χρησιμοποιείται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό  τροφίμων και γεωργίας (FAO), προορίζεται για τις καλλιέργειες που αφορούν τη συγκομιδή ξηρών καρπών.
Από τα όσπρια εξαιρούνται τα φασολάκια κι ο αρακάς (χλωρά), τα οποία θεωρούνται λαχανικά. Επίσης, εξαιρούνται οι καρποί της σόγιας και των φιστικιών και άλλων φυτών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή λαδιού. Όμως, στην καθημερινή ζωή χρησιμοποιούμε τον όρο όσπρια και για τα χλωρά λαχανικά, όταν αυτά είναι ακόμα πάνω στο φυτό. Αυτό αποκλείει τα πράσινα φασόλια και μπιζέλια, τα οποία θεωρούνται καλλιέργειες κηπευτικών.
Ο κύκλος του αζώτου
Πολλά όσπρια, όπως τα κουκιά περιέχουν συμβιωτικά βακτήρια του γένους Rhizοbium (αζωτοβακτήρια ή αζωτοδεσμευτικά βακτήρια), τα οποία ζούνε στις ρίζες των φυτών. Αυτά τα βακτήρια έχουν την ικανότητα να δεσμεύουν το άζωτο από την ατμόσφαιρα και να το μετατρέπουν σε αμμωνία. Αυτή στη συνέχεια μετατρέπεται σε πρωτεΐνες και έτσι τα όσπρια είναι φυτά πλούσια σε πρωτεΐνες. Αυτές μέσω της τροφικής αλυσίδας περνούν στα ζώα. Ταυτόχρονα, όμως, με τη βιολογική αζωτοδέσμευση εμπλουτίζεται άμεσα και το έδαφος με άζωτο, γιατί ένα μέρος των νιτρικών ιόντων που έχει παραχθεί από τα βακτήρια απελευθερώνεται σε αυτό. 






Ηελκτρονικές πηγές :
https://kalathaki.wordpress.com/2012/04/05/%CE%BF-%CE%BA%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%B6%CF%8E%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BA%CE%B9%CE%AC/
http://iyp2016.blogspot.gr/2016/01/6-8-11.html

Τα όσπρια ως γνήσιος αντικαταστάτης του κρέατος   

ΤΡΟΦΙΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ 1

στο 10΄ αμειψισπορά 
·        Nitrogen Cycle
·        ΑΕΙΦΟΡΙΑ -ΟΣΠΡΙΑ-ΨΥΧΑΝΘΗ- LEGUMES-PULSES –KAPLANOGLOY
·         Nitrogen Fixation
---------------------------------------------------------------------------------------------------
·         Το τραγούδι των οσπρίων

·        Τα όσπρια ως γνήσιος αντικαταστάτης του κρέατος
·         ισορροπημένη διατροφή
Θερμότητα
Από το 8ο Δ.Σ. Νάουσας
 http://anoixtosxoleio.weebly.com/thetaepsilonrhomuomicrontauetataualpha.html#.VLRDdiusXfc      
 Αλλαγή κατάστασης των υλικών:
 τήξη – πήξη
 εξάτμιση – υγροποίηση
 βρασμός
 1ο  Μοντέλα από το μικρόκοσμο, για την ερμηνεία της διαστολής και συστολής των υλικών. Εικονικά πειράματα σε προσομοιωμένα περιβάλλοντα. Δυνατότητα εντοπισμού και χειρισμού μεταβλητών , που αφορούν την αλλαγή κατάστασης των υλικών.
 http://www.bbc.co.uk/schools/scienceclips/ages/8_9/solid_liquids.shtml
 http://www.bbc.co.uk/schools/scienceclips/ages/8_9/keeping_warm.shtml
 http://www.bbc.co.uk/schools/scienceclips/ages/9_10/changing_state.shtml
 http://www.bbc.co.uk/schools/scienceclips/ages/9_10/gases_fs.shtml
 http://phet.colorado.edu/en/simulation/states-of-matter
 2ο Θερμαίνοντας και ψύχοντας το νερό
 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
 Οπτικοποίηση στην οποία παρουσιάζεται η μετάβαση μιας ποσότητας νερού, σε κλειστό δοχείο, μεταξύ των καταστάσεών του (υγρό, αέριο, στερεό) λόγω θέρμανσης ή ψύξης. Ο χρήστης έχει στη διάθεσή τους δύο «κουμπιά» με τα οποία μπορεί να θερμάνει ή να ψύξει την ποσότητα του νερού.
 http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3617?locale=el
 3ο O κύκλος του νερού
 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
 Παρουσίαση του κύκλου του νερού σε δύο οθόνες. Στην πρώτη οθόνη παρουσιάζεται η εξάτμιση και διαπνοή και στη δεύτερη η δημιουργία νεφών και κατακρήμνιση (αφού αυτά τα δύο φαινόμενα συμβαίνουν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο). Με τα χειριστήρια ελέγχεται η παρουσίαση σε κάθε αναπαράσταση και η μετάβαση στη δεύτερη σελίδα όπου προσομοιώνεται ο πλήρης κύκλος του νερού, με αντίστοιχες πληροφορίες.
 ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/7247




Ηλεκτρισμός 
κατασκευή κυκλώματος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου